Bra (mat)dag

Min dag började på ett café på stan. När man kommer dit har Pet redan tryckt i sig en lunch. Efter detta bestämmer sig jag, Pet, Ben och Patti att dra och handla grejer för att baka. Bakar mockarutor och det där Blondinbella-receptet Rocky road. Blev gott. Efter det säger Sanna att vi borde ju äta nåt mer innan vi drar iväg på hockeymatch, "plz ja" säger jag. Då lagar vi köttfärssås och spagetti. Dirr efter det går vi på hockey och i andra periodpausen går vi till kiosken och jag, Pet och Ben köper varsin korv med bröd. Patti säger "vafan, vi åt ju nyss" och Pet, som utan tvekan ätit mest av oss, säger "så här är det att umgås med oss". Det var bra sagt av Pet. Man får helt enkelt acceptera att matkulturen i vårat gäng värderas väldigt, väldigt högt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback