Köra bilisen

På tal om det A skrev i hennes förra inlägg "jag gör som jag vill. Som vanligt"... Att åka bil med Anna i USA är alltid lite av en spännande erfarenhet. När jag vid ett av dessa tillfällen rättade henne sa hon "men man får köra som man vill". Detta tycker hon fortfarande är ett asbra sätt att se på trafikregler.

Gillar även en gång när en bil bakom oss blinkade typ 500 gånger mot våran bil och till slut körde vi in på en parkering. Men inte brydde sig Anna om att se efter vad som kunde varit fel, utan fortsatte sedan ut på vägen och körde hela vägen hem UTAN NÅGRA LYSEN PÅ NÄR DET VAR KOLSVART.

En annan gång blinkade folk på henne igen och jag sa åt henne "kanske är det något med lysena den här gången också?" "Nej nej, dom är på" sa Anna och fortsatte köra. Efter ett tag säger jag "men fan, Anna, du har ju helljusen på. Ser du, det där är ju symbolen för helljus!" och hon säger "nej, inte på den här bilen" och försätter sedan köra hem. Dagen efter erkänner hon för mig att helljusen faktiskt var på. Symblen är väl så vitt jag vet densamma i alla bilar? Söt tjej det där.



C.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback